معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد بر نقش وزارت تعاون در حوزه پزشک خانواده و حوزه کار و کارگری تاکید کرد و گفت: این اهمیت احساس می شود که در سیر مراحل درمان، پزشکی به عنوان مشاوری امین برای کارگر و خانواده او حضور داشته باشند تا این قشر زحمت کش جامعه، در کمال سلامت و با اطمینان خاطر در جهت خلاقیت، نوآوری و تولید برتر تلاش کند و از خانواده سالم بهره مند بوده و مربی خوب برای فرزندانش باشد

به گزارش  وب دا، غلامحسین دشتی در مراسم معارفه مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان یزد با بیان اینکه تامین اجتماعی بسیار برای ما دارای اهمیت است، اظهار کرد: این اداره کل یک اطمینان خاطری را برای خانوادهها مخصوصا قشر زحمت کش کارگر در استان با پوشش نسبتا فراگیر و موفق ایجا کرده است.

وی با اشاره به اینکه امکانات برای ارائه خدمات تامین اجتماعی در استان فراهم است افزود: انتظار ما این است که خدمات لازم به گونه ای که کارگرانی که در حوزه های مختلف مشغولند از لحاظ درمان به ویژه پیشگیری ازاطمینان خاطر برخوردار باشند که اداره کل تامین اجتماعی استان یزد توفیقات ارزشمی در این زمینه داشته است.

وی اضافه کرد: همدلی و همکاری که بین بخش های مختلف مدیریتی استان و بخش تامین اجتماعی و کارگری برقرار است.

وی گفت: هرچند صبغه فرهنگی استان یزد پرفروغ تر است اما متن این استان جامعه تولیدی، کارگری و کارفرمایی است بنابراین از تامین اجتماعی و حوزه پزشکی استان می خواهیم به موضوع سلامت نیروی کاردر کارخانجات توجه ویژه ای داشته باشند چرا که سلامت فکری، ذهنی و جسمی کارگران و خانواده هایشان برای ارتقاء کار و تولید اهمیت ویژه ای دارد بنابراین باید برنامه ریزی در زمینه تغذیه، رفت و آمد و سلامت محیط کار کارگران انجام شود.

وی بر نقش وزارت تعاون در حوزه پزشک خانواده و حوزه کار و کارگری تاکید کرد و گفت: این اهمیت احساس می شود که در سیر مراحل درمان، پزشکی به عنوان مشاوری امین برای کارگر و خانواده او حضور داشته باشند تا این قشر زحمت کش جامعه، در کمال سلامت و با اطمینان خاطر در جهت خلاقیت، نوآوری و تولید برتر تلاش کند و از خانواده سالم بهره مند بوده و مربی خوب برای فرزندانش باشد.

وی به امور مذهبی و دینی بیماران اشاره کرد و گفت: بهتر است یک کارشناس مذهبی در هر بیمارستان باشد که مسائل دینی بیماران را پاسخگو باشد که به نظر می رشد بیمارستان شهدای کارگر این قابلیت را داشته باشد و مراکز درمانی نیز مجهز به بخش فرهنگی و مذهبی باشد.

در این مراسم از زحمات دکترغلامحسین دهقان مدیر درمان سابق تامین اجتماعی یزد تقدیر و دکتر حامد هاتفی به عنوان مدیر درمان جدید این اداره کل معرفی شد.

 

دکتر حامد هاتفی رئیس سابق بیمارستان شهدای کارگر یزد و مدیر درمان جدید اداره کل تامین اجتماعی استان یزد در این مراسم با بیانن این که تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی دو بیاوی درمان هستند اظهارامیدواری کرد: با توجه یه این که این و ارکان که تاکنون باهم همکاری خوبی داشتند و این همکاری بیشتر خواهد شد.

وی ضریب اشغال تخت های بیمارستان شهدای کارگر 5 سال قبل 72 درضد بوده است و این در حالی است که اکنون به 85 درصد رسیه است و اکنون جز رتبه های تک رقمی کشور از نظر ضریب اشغال تخت هستیم.

هاتفی با اشاره بعه تعامل بسیار مطلوب مسئولین استان یزد با مسئولین کشوری گفت استاناری یزد نیز جز بی نظیرترین استانداری ها در زیمنه حمایت از مسئولین می باشد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا